Home
Sponsormogelijkheden

Nieuwsbrief

Abonneer je nu op onze elektronische nieuwsbrief!

Social Media

Ook STEPP heeft een eigen facebookpagina!
Bezoek ons

STEPP kan je ook vinden via LinkedIn!
Bezoek ons

Volg STEPP op Twitter!
Bezoek ons

STEPP CONTACTDAG WERK OP 11 JUNI IN 30 CC LEUVEN (11 06 2019)

 

Een gemiddelde theatervloer in Vlaanderen: de vrachtwagen opent aan het begin van de dag en met vereende krachten geven diverse mensen achter de schermen het beste van zichzelf ... maar evengoed in musea of op evementen zie we dezelfde unieke situatie. Werknemers met verschillende statuten, freelancers, zelfstandigen, vrijwilligers, stagiairs, ... werken (meestal) vlekkeloos samen  met maar 1 doel; het publiek tevreden maken. Meestal leidt dat weinig tot problemen, maar nu en dan zorgen dergelijke situaties toch al eens voor gefronste wenkbrauwen.

Over werk valt veel te zeggen, veel waarheden maar er circuleren toch ook een aantal mythes op de werkvloer. Tijdens onze contactdag op 11 juni willen duidelijkheid scheppen, vragen beantwoorden en deuren openen.

We starten 's morgens met een plenair gedeelte. Eva Meyer (AMPLO) neemt ons mee in de administratieve rompslomp en vertelt ons meer over onze rechten en plichten. Tijd om de verschillende statuten eens te bekijken en te vergelijken.

Daarna komt Chris Van Goethem ons meer vertellen over de ervaringsbewijzen en ons nieuwste project aankondigen; een heuse verzamelnota rond werk.

Na de lunch delen we ons op in 5 groepen (keuze sessie door te geven bij inschrijving). Voor wie wil is er de mogelijkheid om tijdens de lunch even te gaan neuzen in de verborgen gangen van 30CC.

Sessie 1: Tijdelijk werk (freelance): hoe zit het met verloning, waar kan ik terecht voor mijn papierwerk, wat zijn nu eigenlijk correcte tarieven voor mijn prestaties. Hoe bereken je je dagprijs, hoe overtuig je werkgevers om de juiste prijs te betalen voor je diensten? Lieselotte Deforce en Eva Meyer (AMPLO) staan klaar om jullie met raad en daad bij te staan.

Sessie 2: Werken in een stadscultuur: Veel culturele centra worstelen met uurroosters, overuren, arbeidsreglementen maar hoe ga je als werknemer hiermee om? Patrick Maipauw van Cultuurcentrum Brugge geeft jullie graag een inkijk in hun manier van werken. 

Sessie 3: Leidinggevenden.  Hoe motiveer ik medewerkers, wat met ziekte bij medewerkers, hoe verdedig ik ons werksysteem bij mijn leidinggevende? Hoe zorg ik dat alle medewerkers op de juiste plek terechtkomen? Walter Stevens van The Competence Network neemt jullie mee in de wereld van motivatie, coaching en sturing. 

Sessie 4: PC304 - Maarten Bresseleers en Christa Criel staan klaar voor specifieke vragen over PC 304 en opleidingsmogelijkheden.

Sessie 5: Bedrijfsvormen / Zelfstandigen: Tijd om de stap te zetten naar een eigen zaak? Een intereactieve sessie over de verschillende bedrijfsvormen, do's and dont's. Met praktische tips en trics.

Na een korte pauze verzamelen we terug in de grote zaal waar Tijs Vastesaeger een denker en doener (DOENKER) met zijn juridische achtergrond jullie opopgeloste vragen voorschotelt aan een team van experten. In ons panel verwelkomen we Luk Vandenhoeck (ACOD), Laure De Winde (coördinator personeelszaken Toneelhuis), Marc Vrebos (Technisch directeur Ancienne Belgique). 

Rond 17u verlaten we de studiedag met een hoofd vol kennis en een rugzak vol nieuwe ideeën. Voor wie nog wat wil napraten is er nog een 'one for the road' in de foyer van 30CC.

Let op, per sessie geldt een maximum aantal deelnemers dus schrijf je nu alvast in! 

© 2019 STEPP vzw. Alle rechten voorbehouden. D&D by Invoke Mediaworks.