ON THE MOVE gaat in vogelvlucht door de technische aspecten van locatieprojecten. Welke technische uitdagingen zijn er ? Hoe wordt er gekeken naar aankleding en vormgeving ? Welke constanten zijn er te herkennen en hoe gaan we hier mee om ?
Daarnaast focussen we op de specifieke technische vereisten van een locatie. Met praktische tips en trics over de verschillende onderdelen worden enkele belangrijke punten onder de aandacht gebracht : stroomvoorziening, gebruik van special effects op locatie én het (stormbestendig) bouwen van tenten, podia en lichtstructuren.
We zoeken naar tips & trics om een productie op locatie tot een goed einde te brengen... of hoe de openingsceremonie van de olympische spelen ging bewegen in Belgische handen.
Theun is een van de meest toonaangevende vormgevers, lichtontwerpers en theatermakers van dit moment. Zijn werk kenmerkt zich door sterke conceptuele ideeën, die door middel van ruimte en licht vormgegeven worden. Mosk onderscheidt zich door in zijn ontwerpen het publiek een significante rol te geven. Door heldere kaders te scheppen in zijn ontwerpen streeft Mosk ernaar om de manier waarop de toeschouwer kijkt en ervaart, te sturen en te beïnvloeden. Op deze manier krijgt de toeschouwer binnen een vast kader ruimte voor eigen interpretatie en wordt de fysieke beleving versterkt. In de loop der jaren liet Mosk een enorme diversiteit zien. Zijn werk is vaak monumentaal, sober en aarts van karakter, zowel in het theater als daarbuiten en op locatie.
www.theunmosk.nl
Paul - Emmanuel Casier - Verzekeren van je event
Paul - Emmanuel is CEO Van Casier & Co, een verzekeringskantoor dat zich voor een groot deel gespecialisseerd heeft in het verzekeren van grote theaterproducties, evenementen en festivals. Casier & Co is reeds jarenlang de vaste partner van oa. Studio 100 en het jongerenfestival Yourin. Met een heldere en duidelijke kijk geeft Casier inzicht in het kluwen van verzekeringen en verantwoordelijkheden. Hij heeft een zeer eigentijdse visie en beschikt over een brede praktische vakkennis, volledig op maat van de sector. Een unieke kans om te checken hoe goed je eigen producties en evenementen verzekerd zijn.
www.casier.be
Ivo Kersmaekers - Doeken op locatie
Ivo heeft al een lange weg afgelegd binnen de theater- en evenementenwereld. Na een opleiding aan het Rits starte hij zijn professionele carrière als stagemanager bij het Koninklijk Jeugdtheater. Later werd hij productiemanager bij kindertheater Froe Froe en vervolgens, bijn logisch, hoofd theater bij producent Studio 100. Sinds enkele jaren neemt Kersmaekers de internationale verkoop bij Showtex voor zijn rekening. HIj reist de hele wereld af en ziet ontelbaar veel theater en evenementen.
www.showtex.com
Hans Willems - Olympische spelen
Hans Willems begon zijn blizcarrière in 1992 bij het toen nog erg jonge Stage als hoofd van research en development afdeling. Daar ontwikkelende hij de setup en tools voor vele legendarische tours doorheen Europa en ook het Sportpaleis in Antwerpen is geen vreemde locatie voor hem. In 2005 richtte Hans zijn eigen bedrijf WIcreations op. Het bedrijf, dat zich specialisseerd in Motion control wist zich met de expertise en kennis in geen tijd op de wereldkaart te zetten. De bewegende led schermen van de U2 tour, het vliegende schip van K3 of de openingsceremonie van de Olympische Spelen, zijn maar enkele van de indrukwekkende projecten die Hans tegenwoordig op zijn CV mag zetten.
www.wicreations.com
Steven Kemland - Welk systeem heeft welke mogelijkheden
Er is het afgelopen jaar veel te doen geweest rond de nieuwe geluidsnormen voor festivals en evenementen. Organisatoren kregen srenge regels, vooral voor het meten, opgelegd. Fabrikanten speelden gretig in op deze markt en brachten elk hun eigen meetsysteem uit. De meetsystemen hebben echter beide andere functionaliteiten en vertrekken vanuit een ander perspectief. Welk van de systemen is nu geschikt voor jou locatie ? Wat is het verschil tussen beide ? En welke keuze moeten we in de toekomst maken. Steven Kemland van Face komt het MeTrao Systeem toelichten en Apex komt het bekende 10eazy systeem verder uit de doeken te doen. Beide systemen meten en registreren het geluidsniveau, maar wat is het verschil ?
www.face.be / www.apex-audio.be
Jim Matheus - IC-P
Jim zit al meer dan 30 jaar in de Showbusiness. Hij starte zijn carrière bij D&D productions als studiomanager van de Manhatten Studio te Leuven ("Tien om te zien"). Later werd hij productions manager voor audiovisueel bedrijf Philippo uit Lier. Sinds kort heeft Jim zijn eigen technisch productiehuis ICP Belgium. "Er was een grote vraag aan een technische tussenpersoon, iemand die onafhankelijk de budgetten bewaakt en de nodige technische kennis heeft om te kunnen onderhandelen met leveranders", zegt hij daarover. Hij is dan ook de aangewezen persoon om ons een inzicht te geven in de wereld van de technische productie. Hoe gaat hij te werk ? Welke nadrukken worden er gelegd en hoe ziet de toekomst eruit ?
www.icp-belgium.com