12 02 2014
Via Gazet van Antwerpen
Het bekende toneelgezelschap Theater aan de Stroom (TAS) op Linkeroever wil op 6 maart een opmerkelijk experiment houden om aan extra inkomsten te raken. Tijdens de voorstelling van het stuk 'Vrouw Eet Man' wil het TAS live versies van reclamespots op de bühne brengen. Het gezelschap doet daarom een oproep aan geïnteresseerde adverteerders om met hen rond de tafel te gaan zitten.
Het TAS verloor vorig jaar 30 procent van haar overheidssubsidies en moet dus naar eigen zeggen noodgedwongen op zoek naar andere vormen van inkomsten. "Maar we blijven niet bij de pakken zitten", zegt algemeen directeur Steven De Lelie. "We zijn een theatergezelschap, ons publiek verwacht dat we origineel en creatief te werk gaan. En dat is exact wat we gaan doen."
Het plan is om alvast tijdens de voorstelling van 6 maart theaterversies te brengen van enkele van televisie bekende reclamespots. "Natuurlijk is het bereik in de theaterzalen niet even groot als op radio of tv, maar door een positief verhaal te brengen in de pers, een verhaal van originaliteit en creativiteit, bereiken we ook een zeer grote groep mensen", denkt De Lelie. "Adverteerders profiteren hiervan mee. Daarnaast willen we ook de nodige ruchtbaarheid geven aan de problematiek rond de subsidies." |